Przepisy

POMYSŁY NA PIKNIK

W słoneczne, ciepłe dni piknik to idealny sposób na spędzenie wolnego czasu w gronie rodziny lub znajomych. Jednak jakie jedzenie ze sobą zabrać? Powinno być one szybkie do przygotowania i łatwe do przenoszenia. Moje sprawdzone pomysły na piknikowe dania idealnie sprawdzą się na majówkę!

 

 

 

KANAPKI

 

To one kojarzą mi się ze słowem piknik. Ale nie takie zwykłe! Zaszalej i przygotuj kanapki z ulubionymi dodatkami, pełne warzyw. Możesz dowolnie wybrać chleb, bułki lub bagietkę. Posmaruj pieczywo ulubioną pastą, nałóż sałatę, plasterki pokrojonego wędzonego tofu i warzywa. Szybki i smaczny posiłek gotowy!

 

SAŁATKI

 

Idealna pozycja piknikowa. Do zapakowania możesz użyć pudełka lub słoika. Ilość składników jest dowolna – sałatki i tak zawsze wyjdą pyszne! Składniki dostosuj do ilości porcji.

 

SAŁATKA Z PIECZONYM TOFU

 

 

SKŁADNIKI:

  • Sałata
  • Pomidor
  • Ogórek
  • Suszone pomidory
  • Oliwki
  • Tofu

 

Sos:

  • Ulubione zioła
  • Oliwa
  • Ocet jabłkowy

 

Sałatę porwij na mniejsze części, dodaj pokrojone warzywa. Wcześniej zamarynowane tofu upiecz w piekarniku około 15 minut w 180 stopniach. Dzięki temu będzie ono chrupiące i jeszcze smaczniejsze. Oliwę, ocet i zioła wymieszaj razem. Tak przygotowany dressing zapakuj osobno do słoiczka i polej sałatkę dopiero przed podaniem.

Podobną sałatkę mogliście zobaczyć tutaj.

 

 

WARSTWOWA SAŁATKA MAKARONOWA

 

SKŁADNIKI:

  • Sałata
  • Makaron
  • Pomidor
  • Cieciorka
  • Ogórek

 

Sos:

  • Musztarda
  • Oliwa
  • Syrop klonowy
  • Ulubione zioła

 

Ugotuj makaron. Z musztardy, oliwy, syropu klonowego i ziół przygotuj sos. Nałóż go na dno słoika. Na dressing nałóż ugotowany makaron, następnie pokrojonego pomidora, cieciorkę i ogórka. Całość posyp natką pietruszki.

 

 TORTILLA

 

Do jej przygotowania użyłam gotowego gyrosa, jednak jeśli nie masz do niego dostępu, śmiało możesz zastąpić go tofu lub fasolą.

 

SKŁADNIKI:

  • Tortilla
  • Passata
  • Papryka
  • Pomidor
  • Sałata
  • Gotowy gyros lub tofu

 

Placki posmaruj passatą, możesz posypać ulubionymi przyprawami. Dodaj sałatę, pokrojone warzywa i gyrosa. Zawiń tortillę.

 

ROLADKI Z TORTILLI

SKŁADNIKI:

  • Tortilla – 1 placek
  • Hummus – 2 łyżki
  • Ogórek – ½ szt
  • Suszone pomidory – 3 kawałki
  • Natka pietruszki

 

Tortillę posmaruj hummusem, nałóż pokrojonego wzdłuż ogórka, suszone pomidory i pietruszkę. Zwiń ciasno tortillę. Wbij wykałaczki w odstępach około 2 cm. Pokrój ostrym nożem roladki.

Filmik z przepisem zobaczycie tutaj.

 

TARTA ZE SZPINAKIEM


SKŁADNIKI:

  • Ciasto francuskie
  • Passata – 2 łyżki
  • Szpinak – garść
  • Suszone pomidory – 4 sztuki
  • Pomidor
  • Czosnek
  • Czubryca zielona

 

Ciasto francuskie posmaruj passatą, posyp czubrycą i dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Posyp porwanym szpinakiem. Dodaj suszone pomidory. Na wierzch poukładaj pokrojone w plasterki pomidory. Zapiekaj około 30 min w 180 stopniach.

 

DESERKI W SŁOICZKACH

 

Takie deserki sprawdzą się idealnie. Są łatwe do zabrania i szybkie do zrobienia. Możesz dowolnie eksperymentować. Zaczynając  od prostego musu owocowego, granoli z jogurtem lub deseru snicers. Ja tym razem przygotowałam mój ulubiony budyń jaglany.

 

BUDYŃ JAGLANY

SKŁADNIKI:

  • Kasza jaglana - 50 g
  • Napój ryżowy - 100 ml
  • Ksylitol - 2 łyżki
  • Banan
  • Kakao – łyżka

 

Kaszę jaglaną ugotuj na wodzie. Gdy cała woda się wygotuje, wyłącz palnik i dolej mleko lub napój roślinny. Poczekaj, aż kasza wchłonie płyn. Następnie dodaj kakao, ksylitol i pół banana. Zblenduj na gładką masę. Przełóż do słoiczków i udekoruj deserki pozostałym bananem.

Filmik z przygotowaniem budyniu znajdziesz tutaj.

 

OWOCE

Owoce są zawsze dobrym rozwiązaniem! W całości lub w kawałkach na pewno będą dobrą przekąską.

 

 

Jakie są Wasze ulubione dania na piknik? Zrobiliście już piknik w tym roku czy dopiero przed Wami? Jak spędzacie majówkę?

Dajcie znać w komentarzach pod postem!

 

Cześć! Nazywam się Alicja. Jestem dietetykiem oraz trenerem personalnym. Uwielbiam gotować, wymyślać nowe przepisy oraz uprawiać sport. Na tej stronie dzielę się wiedzą, przepisami kulinarnymi i ciekawostkami ze świata sportu i dietetyki.

Sprawdź także
Zostaw komentarz
  • O mnie

     

    Cześć! Nazywam się Alicja. Jestem dietetykiem oraz trenerem personalnym. Uwielbiam gotować, wymyślać nowe przepisy oraz uprawiać sport. Na tej stronie dzielę się wiedzą, przepisami kulinarnymi oraz ciekawostkami ze świata sportu i dietetyki.

  • Instagram

  • Tutaj mnie znajdziesz